معرفی ابزار آلات

انواع آچار آلن کدامند – راهنمای خرید بهترین مارک آچار آلن

آچار‌ها انواع مختلفی دارند و در تمام صنایع استفاده می شوند وظیفه آن ها باز و بسته نمودن پیج است. همچنین کاربرد زیادی دارند آچار آلن نیز یکی از انواع آچار و پرکاربردترین‌ آن ها است.آچار آلن ساده‌ترین نوع است با توجه به ساختار ساده ای که دارد طراحی آن هوشمندانه‌ بوده و در مصارف خانگی و صنعتی کاربرد فراوانی دارد.
این نوع آچار ها بیشتر در شیرآلات  و ابزار آلات برقی استفاده می شوند که پیچ آلن نیز دارند اما کاربرد مشخصی برای پیچ‌های آلن وجود نداشته و این نوع پیچ‌ها را در صنایع مختلف می‌توان پیدا کرد.
در ادامه مطلب با انواع آچار فرانسه و نکاتی برای خرید آشنا می شویم.

پیچ آلن چیست؟

پیچ آلن نوعی پیچ است که کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارد که معمولا از فولاد یا در سه گرید مختلف ساخته می‌شود. ساختار بدنه این پیچ مشابه همه پیچ‌های دیگر بوده فرق آن سری متفاوتش است که به شکل شش ضلعی ساخته می‌شود.این پیچ ها به طور معمول در ابعاد کوچک تولید می شوند.

انواع پیچ آلن از جمله از:

پیچ آلن نوک مخلوطی

پیچ آلن استوانه‌ای

پیچ آلن مغزی

پیچ آلن سرتخت

و…

آچار آلن چیست؟

آچار آلن نوعی از آچار است که به شکل L بوده که در سال ۱۹۱۰ میلادی اسم آلن از نام شرکت آمریکایی گرفته شد و با مقطع شش ‌ضلعی است که برای باز و بسته کردن پیچ‌های آلن مورد استفاده قرار می گیرد و در انواع سایز، شکل و بسته بندی مختلف عرضه می شود .شکل پیچ های آلن به این صورت است که در یک طرف حفره‌ای شش‌ضلعی داشته که نوک آچار آلن هنگام استفاده در آن قرار خواهد گرفت.

کاربرد آچار آلن چیست؟

آچار های آلن مخصوص پیچ‌های آلن است به این دلیل که مقطع شش ضلعی دارد این آچارها کاربردهای زیادی دارند برای مثال برای بستن قطعات دوچرخه این پیچ کاربرد دارد از دیگر کاربردهای آچار آلن تعمیرات دستگاه‌های صنعتی، اتومبیل، تعمیر وسایل خانگی برای مثال ظرفشویی، ماکروفر، یخچال، لباسشویی  و غیره است. به همین دلیل بیشتر تعمیرکاران همیشه انواع آچار آلن را همراه خود دارند.

مزایای آچار آلن چیست؟

آچارها و پیچ‌های آلن در مقایسه با آچارهای قدیمی و پیچ مزیت‌های زیادی دارد که یکی از مزایا عدم تغییر شکل در پیچ در زمان باز و بسته نمودن آن به وسیله آچار آلن است. از دیگر مزیت‌های آن، رویه شش ضلعی آچار و پیچ ، امکان لغزش یا لیز خوردن آچار بر آن وجود نخواهد داشت و به آسانی تنها با گیر انداختن آچار در حفره پیچ، آن را حرکت می دهیم. کار با آن ساده است زیرا محل تماس آچار و پیچ در داخل حفره، پیچ شده است.

طول بلند دسته آچار، گشتاور افزایش پیدا کرده و بدین ترتیب شل و سفت کردن پیچ های آلن با آچار آلن در مقایسه با پیچ های قدیمی آسان‌تر است. همچنین می‌توان از هر دو سر آچار برای حرکت و باز و بسته کردن پیچ‌ها استفاده نمود.  قسمت بلندتر آچار آلن را می توان برای به حرکت دادن پیچ هایی که در قسمت‌های عمق دار هستند و دسترسی غیر ممکن است ، استفاده کرد.

انواع آچار آلن کدامند؟

آچارهای آلن چهار نوع هستند که عبارتند از:

آچار آلن چاقویی

آلن چاقویی شبیه چاقوهای مسافرتی است که از کنار باز می‌شود. این نوع آچار چند کاره است و شما می توانید چند مدل از آچار را با هم داشته باشید که هر یک اندازه مختلفی دارد و برای پیچ‌های گوناگون استفاده می شوند. برای خرید آچار آلن چاقویی همه کاره می توانید از این لینک استفاده کنید.

آچار آلن چاقویی

آچار آلن حلقه‌ای

تفاوت آچار حلقه ای با سایر آچار آلن در کاور و دسته‌های آن است. این مدل از آچار در واقع حلقه‌ای است که طیف زیادی از آچارها با اندازه‌های مختلف به آن متصل است و هر کدام از آنها برای کاری کاربرد دارند.

آچار آلن حلقه‌ای

آچار آلن کمربندی

این مدل آلن کمربندی در یک کاور قرار گرفته و دسترسی به انواع آچارها را راحت نموده است .

آچار آلن کمربندی 

 آچار آلن پیچ‌گوشتی

آچار آلن پیچ گوشتی، مشابه پیچ گوشتی بوده و عملکرد آن نیز شبیه به پیچ گوشتی است. این نوع آچار جای کمی را اشغال می کند و خیلی راحت می‌توانید آن را به همراه داشته باشید.

 

 آچار آلن پیچ‌گوشتی 

آچار آلن ستاره ای

آچار آلن ستاره ای که به اسم آچار آلن خورشیدی نیز شناخته می شود این نوع آچار یکی از انواع آچار آلن است که به شکل ستاره یا خورشید ۶ پر است. گوشی موبایل، آچارهای آلن معمولا برای وسیله های الکترونیکی، اتصال قطعات مختلف وسایل نقلیه، وسیله های الکترونیکی مانند کامپیوتری رومیزی و کیفی و غیره مورد استفاده می شوند.

آچار آلن ستاره ای

هنگام خرید آچار آلن به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

می توان گفت بهترین نوع آچار آلن از فولاد ساخته شده است و دسته‌های آن بلندتر است. بطور کلی بهتر است آچارهایی بخیرید که از فلز ساخته شده و در آنها از کروم وانادیوم استفاده شده باشد.

آبکاری با کروم بر سطح فلزی آچار آلن باعث می‌شود که از زنگ زدگی و هرگونه ضربه جلوگیری شود.

توجه داشته باشید در هنگام خرید آچار آلن آچار ترک خوردگی و یا آسیبی نداشته باشد.

قبل از خرید آچار آلن موارد کاربردی و مصرفی آن را بشناسید تا بتوانید انتخاب صحیحی داشته باشید.

با توجه به اینکه آچار آلن ساده است، طراحی هوشمندانه و پورتابلی نیز دارد که می‌توان گفت دیگر نیازی به آچارهای دیگر ندارید.

یکی از مسائل مهم در استفاده از آچارها، وزن و حجم آن‌ها برای حمل و نقل و همچنین محدودیت استفاده از آن‌ها در محل‌های متفاوت است.

آچار آلن با توجه به نوع طراحی ویژه‌ای که دارد، به عنوان جزو بهترین آچار در صنعت یاد می شود.

این ابزار کاربردهای زیادی برای شما خواهد داشت حتی اگر یک کاربر ساده باشید.

بهترین مارک آچار آلن چیست؟

می توان گفت بهترین برند آچار آلن از جمله وینکس، مارک ایت، نووا، توسن، واستر، کنزاکس، مانسمان، لیکوتا، نولان، اکتیو تول و تاپ تول است.

جمع بندی

در این مطلب از فرهان ابزار انواع آچارهای آلن را مورد بررسی قرار دادیم همچنین کاربرد آن و نکاتی برای هنگام خرید نیز ارائه شد تا خرید دقیق تری داشته باید و امیدواریم مفید واقع شده باشد. شما می توانید نظر خود را در مورد این مطلب با ما به اشتراک بگذارید. برای خرید انواع آچار از جمله آچار آلن می توانید از بخش فروشگاه و دسته بندی آچار ها استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *